Privacy policy

3 april 2019

Wij hechten grote waarde aan de privacy van onze gebruikers. We respecteren en beschermen de privacy van alle bezoekers van onze website en van de gebruikers van onze applicatie.

GEGEVENS PLINKR B.V.

We zijn gevestigd aan de Daalakkersweg 2-126, 5641 JA te Eindhoven. Je kunt ons bereiken via info@plinkr.nl, via de berichtenfunctie in de applicatie of op telefoonnummer 085-1301637. We zijn ingeschreven in de Kamer van Koophandel onder nummer 74010581.

OPSLAG VAN PERSOONLIJKE INFORMATIE

We leveren een online applicatie en bijbehorende diensten. Om deze diensten te kunnen leveren slaan we zowel persoonlijke data als niet-persoonlijk identificeerbare data op over de bedrijven en individuen die onze diensten gebruiken. Deze data kunnen persoonsgegevens bevatten zoals een naam en e-mailadres.

We verzamelen persoonsgegevens wanneer je:

  • Je aanmeldt bij ons via de website of applicatie;
  • Gebruik maakt van een van onze diensten;
  • Contact opneemt met onze support.

Je bent als gebruiker niet verplicht om persoonsgegevens achter te laten. Zonder deze gegevens zijn de onze diensten en/of support echter beperkt bruikbaar. Bij het aanmaken van een account geef je ons toestemming om de gegevens die je invoert te verwerken. Je hebt het recht deze toestemming weer in te trekken.

Plinkr Applicatie

Bij het gebruik van onze applicatie verzamelen, bewaren en gebruiken wij je persoonlijke informatie zodat je gebruik kunt maken van onze applicatie en bijbehorende diensten. Specifiek worden je persoonlijke gegevens in de applicatie gebruikt voor de volgende doeleinden:

  • Aanmelden op de applicatie op basis van e-mailadres en wachtwoord;
  • Bijhouden van een overzicht met inkomsten, uitgaven en schulden waarin naam aanbieder/verstrekker/instantie, einddatum en periodiek bedrag worden opgenomen;
  • Sturen van herinneringsberichten per e-mail wanneer je je hiervoor aangemeld hebt;
  • Sturen van relevante, gepersonaliseerde informatie via het interne berichtensysteem;
  • Het leveren van ondersteuning als je daar om vraagt.

Plinkr Analyses

Bij onze collectieve analyse voor bewindvoerders krijgen en gebruiken wij de volgende gegevens:

  • Verbruiks- en leveranciersgegevens van abonnementen en contracten voor consumentendiensten als energie, telecom en verzekeringen: deze gebruiken wij uitsluitend om te inventariseren en mogelijke alternatieven te analyseren.
  • Naam, adresgegevens, rekeningnummer van cliënten en/of bewindvoerder: deze gebruiken wij alleen om alternatieve diensten aan te vragen op verzoek van de bewindvoerder.
  • E-mailadres van cliënten: deze gebruiken we uitsluitend in overleg met de bewindvoerder om gegevens te inventariseren die nodig zijn voor de analyse.

De grondslag voor het verwerken van deze gegevens is het uitvoeren van de overeenkomst die wij voorafgaand aan de collectieve analyse met een bewindvoerder sluiten.

Plinkr Vergelijkers

Op onze vergelijkingssite voor financiële hulpverleners worden geen persoonsgegevens verwerkt. Op basis van anonieme gebruiksgegevens bieden we een overzicht van mogelijke aanbieders van consumentendiensten. Bij een overstap of verlenging worden de benodigde aanvraaggegevens rechtstreeks aan de aanbieder doorgegeven. Wij ontvangen deze gegevens niet.

Gegevensanalyse

We vinden het belangrijk om onze diensten zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de wensen van onze gebruikers. We zijn dan ook doorlopend bezig om onze diensten te verbeteren. Daarom slaan we naast de hierboven genoemde persoonlijke informatie samengestelde en anoniem gemaakte informatie over onze gebruikers op. Deze informatie is niet te herleiden naar jou persoonlijk en helpt ons om:

  • Beter te begrijpen hoe onze applicatie en diensten worden gebruikt;
  • Globale bedrijfstrends en statistieken te verkrijgen;
  • Op elke andere wijze onze diensten te verbeteren.

Gegevensverwerking door hulpverleners

Door de aard van het gebruik van onze diensten is het ook mogelijk dat we via onze gebruikers persoonlijke gegevens opslaan van derden, bijvoorbeeld in dashboards van cliënten van professionele gebruikers. Als professionele gebruiker ben je zelf verantwoordelijk voor de keuze van de gegevens die je toevoegt en het daadwerkelijk toevoegen van deze gegevens. Jij zorgt er als afnemer van de diensten voor dat de betreffende individuen op de hoogte zijn van deze privacy policy, inbegrepen het feit dat ze zich bewust zijn van de opslag van de door jou toegevoegde persoonlijke gegevens, de doeleinden waarvoor deze gegevens worden opgeslagen en de wijze waarop wij deze hebben beveiligd. Aan gegevensverwerking door hulpverleners ligt een verwerkersovereenkomst ten grondslag.

Duur van de opslag

We bewaren je persoonlijke gegevens niet langer dan nodig voor de benoemde doeleinden. Bij annulering van je account worden je persoonlijke gegevens permanent verwijderd.  Anonieme gegevens worden langer bewaard voor statistische doeleinden.

Bij een collectieve analyse worden persoonsgegevens van cliënten en bewindvoerders verwijderd zodra de analyse is afgerond en de afgesproken administratieve afwikkeling is uitgevoerd.

BEVEILIGING VAN JE GEGEVENS

We zorgen voor passende technische en organisatorische maatregelen om je persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies en tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking.

We maken gebruik van Amazon Web Services voor hosting en opslag van gegevens. De servers van AWS bevinden zich in Ierland en vallen onder de EU-regels van de AVG (in Ierland GDPR genaamd). We beschikken over een firewall en het netwerkverkeer wordt zorgvuldig bewaakt. Alle verbindingen naar de onze web-applicatie, smartphone/tablet applicatie of middels een API-koppeling verlopen via een beveiligde SSL verbinding. Alle persoonsgegevens worden opgeslagen in versleutelde databases.

Professionals kunnen de lees- en schrijfrechten van hun cliënten binnen onze applicatie zelf bepalen, zodat zij geen inzicht of mutatierechten krijgen voor gegevens wanneer de professional dat niet wenselijk vindt. De wachtwoorden van gebruikers worden veilig opgeslagen met gebruik van hashing algoritmes.

VERSTREKKEN VAN JE GEGEVENS AAN DERDEN

We zullen je persoonlijke gegevens nooit verkopen of verhuren. We zullen je gegevens ook niet aan derden verstrekken zonder voorafgaande toestemming, tenzij we daartoe verplicht zijn op grond van een wettelijke bepaling of wanneer dat noodzakelijk is voor de uitvoer van bepaalde diensten. In het gedeelte over “Gebruik van hulpmiddelen van derde partijen” staat dit verder toegelicht.

Onze website bevat links naar websites van derden. We zijn niet verantwoordelijk voor de naleving van de privacywetgeving door deze derden.

We behouden ons het recht voor om (een deel van) je gegevens te verstrekken in geval van eigendomsoverdracht, bijvoorbeeld door een fusie of overname door een andere onderneming. We zullen ons inspannen, wanneer je gegevens aan de verkrijgende onderneming worden verstrekt, je hiervan op de hoogte te stellen, bijvoorbeeld per e-mail of door een bericht op onze website of in de applicatie.

GEBRUIK VAN COOKIES

Op onze website wordt gebruik gemaakt van cookies. Een cookie is een klein tekstbestandje dat op je computer wordt geplaatst door het systeem van de website die je bezoekt. Een cookie bevat informatie over je bezoek aan de website. De cookies die we plaatsen op je computer worden gebruikt voor de volgende doelen:

  • Het onthouden van sessies en gebruikersnamen;
  • Het verbeteren van de website door inzicht te krijgen in het gebruik van de website;
  • De mogelijkheid verschaffen delen van de website te delen via sociale media;
  • Verbeteren van marketingactiviteiten.
  • Het beschermen tegen geautomatiseerde aanmeldingen.

Het is mogelijk om cookies te blokkeren of om geen toestemming te geven voor het gebruik van cookies. De wijze waarop je dit kunt doen is afhankelijk van je browser, zie bijvoorbeeld de uitleg van de Consumentenbond. Door het uitschakelen van cookies zullen bepaalde delen van onze website minder goed of zelfs niet meer werken.

GEBRUIK VAN DIENSTEN VAN DERDE PARTIJEN

We maken gebruik van diensten van diverse partners voor de volgende doelen:

  • Analyseren hoe onze websites en applicaties worden gebruikt;
  • Analyseren hoe effectief marketingcampagnes zijn;
  • Communiceren met (potentiële) klanten en onderling via chat en e-mail services;
  • Verwerken van overeenkomsten;
  • Voeren van een deugdelijke administratie.

We werken daarvoor samen met de onderstaande partners.

  • Google Analytics: Via Google Universal Analytics verzamelen we gegevens over het gebruik van onze diensten. Deze gegevens bevatten geen persoonsgegevens en zijn op geen enkele wijze te herleiden naar individuele gebruikers. Als je bent ingelogd in de applicatie kunnen we gebruik maken van een uniek, willekeurig gegenereerd user ID om in combinatie met Google Universal Analytics activiteit op zowel de website als de webapplicatie te analyseren. Dit unieke user ID staat los van alle persoonlijke gegevens die je mogelijk hebt toegevoegd aan Plinkr. Voor het verzamelen van gegevens in Google Universal Analytics plaatsen we een javascript tracking code op onze website die informatie naar Google verstuurt.
  • GSuite: In GSuite bewaren wij contractgegevens van en e-mail conversaties met professionals. Wij bewaren hier geen gegevens van cliënten.
  • HotJar: We gebruiken geanonimiseerde analyse-instrumenten van HotJar. De gegevens die we daar bewaren bevatten geen persoonsgegevens en zijn op geen enkele wijze te herleiden naar individuele gebruikers. Voor het verzamelen van gegevens in HotJar plaatsen we javascript tracking code op onze website die informatie naar HotJar verstuurt.
  • Intercom: We gebruiken Intercom om te analyseren hoe onze website wordt gebruikt en om met je te communiceren via e-mail, chat en push berichten. We bewaren contactgegevens als naam, e-mail adres en verstuurde en ontvangen berichten. Van cliënten verwerken wij in Intercom daarnaast gegevens over soorten inkomsten en uitgaven en herinneringsdata. Deze gegevens gebruiken wij om op het juiste moment herinneringen te versturen.
  • Mailchimp: Deze dienst wordt uitsluitend gebruikt om gepersonaliseerde vragenlijsten aan cliënten van bewindvoerders te sturen ten behoeve van collectieve analyses. We beperken de verstrekte informatie aan Mailchimp tot e-mailadressen en onherleidbare interne coderingen.
  • Typeform: De gepersonaliseerde vragenlijsten voor collectieve analyses worden anoniem verwerkt en bewaard bij Typeform. Pas in onze eigen beveiligde omgeving koppelen we de gegeven antwoorden aan herleidbare persoonsgegevens van cliënten van bewindvoerders.
  • Moneybird: We bewaren contact- en facturatiegegevens van professionals ten behoeve van facturatie van licentiekosten bij Moneybird.
  • Notion, Airtable, Trello, WPEngine: Bij deze partijen bewaren wij contactgegevens van professionals ten behoeve van klantbeheer- en marketingdoeleinden, zoals ingevulde contactformulieren.
  • Slack: Sommige applicaties van partners zijn gekoppeld aan de interne communicatietool Slack. Hierdoor worden beperkte contactgegevens van professionals door deze applicaties gedeeld met Slack. Deze zijn uitsluitend zichtbaar voor medewerkers van Plinkr.
  • SignRequest: We sluiten overeenkomsten met professionals door middel van digitale overeenkomsten die worden ondertekend bij SignRequest. De betreffende contracten worden hier ook opgeslagen en bevatten beperkte contactgegevens van professionals.
  • RoboHost: Ons interne CRM systeem wordt gehost door RoboHost op servers in Nederland. In dit systeem bewaren wij contactgegevens en gespreksnotities van professionals.

Lees de privacy policies van de betreffende diensten voor meer informatie over hun beleid en over de manier waarop je je kunt afmelden voor de verzameling van gegevens (“opt out”). We hebben verwerkersovereenkomsten afgesloten met alle partners die persoonsgegevens namens ons verwerken. In deze verwerkersovereenkomsten is vastgelegd dat persoonlijk herleidbare gegevens door deze partners niet aan derden zullen worden verstrekt.

GEBRUIK VAN AFFILIATE NETWERKEN

Bij bemiddeling in diensten of producten via onze website of applicatie worden in sommige gevallen tijdelijke cookies geplaatst door zogenaamde affiliate netwerken. We werken hiervoor samen met Awin (voorheen Zanox) en Daisycon. Deze cookies zorgen ervoor dat we een vergoeding ontvangen wanneer je via een van onze applicaties of webpagina’s een overeenkomst sluit. Lees het privacybeleid van Awin en Daisycon voor meer informatie.

GEBRUIK VAN EXTERNE HULPMIDDELEN

De vergelijkers op onze website en in onze applicatie worden beheerd door Komparu, Whitelabeled en Daisycon. De opzegbrieven op onze website en in onze applicatie worden gegenereerd en verstuurd door Opzeggen.nl. De gegevens die je in de hulpmiddelen invoert worden niet door ons opgeslagen of verwerkt. Er is geen koppeling tussen je persoonlijke gegevens op Plinkr en de persoonlijke gegevens die je bij hen invoert. Lees het privacybeleid van Komparu, Whitelabeled, Daisycon en Opzeggen.nl voor meer informatie.

TOEGANG TOT JE PERSOONLIJKE GEGEVENS

Je hebt het recht om ons te vragen welke persoonsgegevens we van je verwerken. We zullen op dit verzoek in ieder geval binnen vier weken schriftelijk reageren. Vervolgens kun je ons verzoeken deze gegevens aan te vullen, te verbeteren, te verwijderen, aan jou over te dragen of af te schermen, waarbij je in je verzoek dient aan te geven welke wijzigingen je wenst. Ook op dit verzoek zullen we in ieder geval binnen vier weken reageren.

KLACHTEN

De rechtsverhouding tussen jou en Plinkr valt onder het Nederlands recht en de verwerking van persoonsgegevens gebeurt dan ook in overeenstemming met toepasselijke Nederlandse wet- en regelgeving op het gebied van privacy, met name de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Heb je een klacht over hoe we omgaan met persoonsgegevens? Je kunt deze bij ons melden via e-mail, telefoon, post of de chatfunctie in de applicatie. Daarnaast heb je het recht om je klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

WIJZIGINGEN IN DEZE PRIVACY POLICY

Indien we besluiten om onze privacy policy te wijzigen, dan worden deze wijzigingen direct opgenomen op deze pagina. We raden je daarom aan regelmatig deze privacy policy te raadplegen zodat je op de hoogte bent van eventuele wijzigingen.

Heb je vragen of verzoeken over ons privacybeleid? Dan kun je dit laten weten door een e-mail te sturen naar info@plinkr.nl.